de uitdaging
Door een nieuwe speler op het gebied van mx-personalisatie werd me gevraagd een sterke visuele basis voor het nieuwe merk te creëren welke zich de komende jaren zou kunnen onderscheiden ten opzichte van concurrentie.
Logo design
Samenwerking
2021
de oplossing
Normaliter zijn cross-gerelateerde logo’s erg druk en onoverzichtelijk. Door een logo te ontwikkelen dat hier van afwijkt zal het opvallen tussen logo’s van de concurrent. Het sportieve karakter is behouden en het resultaat is een dynamisch en onderscheidend geheel. Om de herkenbaarheid te vergroten is er gekozen voor een combinatie van beeldmerk en logotype in één.
Doordat de motorcrosswereld een grote verscheidenheid aan kleuren kent was het erg belangrijk dat het logo in vele kleurencombinaties zou werken. Hoewel de voorkeur uitgaat naar gebruik in de huisstijlkleuren, wordt het logo bij een groot deel van de producten in een kleur naar wens van de klant gebruikt.
Ik ben altijd in voor een goed gesprek. Of het nu is voor jouw nieuwe idee, of om gewoon even te kletsen.