Festa

Rebranding & Logo design

de uitdaging

Creatieve duizendpoot

Wat begon als een zeefdrukkerij is de afgelopen decennia uitgegroeid tot een creatieve duizendpoot. De huisstijl was nog steeds gebaseerd op (zeef)drukwerk, wat potentiële klanten geen correct beeld van het aanbod van producten en diensten geeft.

DIENSTEN

Rebranding & Logo design

TYPE

Samenwerking

TIJDSPANNE

2022

Hoe zorgen we ervoor dat Festa niet langer gezien wordt als ‘die drukkerij in Langenboom’, maar als full-service reclamebureau? Dat was de vraag waarmee het allemaal begon. Waarom wordt Festa nu gezien als drukkerij en niet als reclamebureau? Komt dit puur doordat het bedrijf hier de afgelopen decennia groot mee is geworden, of komt dit ook door de huidige branding?

 

Na het doen van onderzoek bleek dat dit imago sterk werd beïnvloed door beide factoren. De link die mensen leggen met het bedrijf door herkenning kunnen we niet direct veranderen. De visuele én tekstuele identiteit van Festa wel. Als gevolg van deze aanpassingen zal de link die mensen leggen bij het zien van de bedrijfsnaam ook geleidelijk gaan veranderen.

frisse wind

Een andere zienswijze 

Eén van de zaken die ik graag wilde veranderen was de gedachte achter het logo. Waarom bestaat het beeldmerk uit een zeefdrukraam terwijl zeefdruk een steeds minder belangrijk onderdeel van het bedrijf wordt? Is het omwille van continue ontwikkelingen op de markt verstandiger het logo niet te baseren op een product of productiemethode? Dit maak het logo toekomstbestendig, zelfs wanneer er een grote wijziging plaatsvindt in het aanbod van producten en diensten.

Het produceren van producten die voldoen aan de hoogste kwaliteitsstandaarden is waar het bedrijf om bekend staat. Het nieuwe logo dient het vertrouwen van potentiële klanten te winnen door de kerngedachte van het bedrijf te omarmen: het volledig kunnen zorg kunnen dragen voor vrijwel iedere visuele uiting.

 

Het eindresultaat is een logo met finesse dat rust uitstraalt door de bescheidenheid. De gele kleur is vriendelijk en energiek en bewust afwijkend ten opzichte van directe concurrentie.

wat ’n plaatje

Een totaalplaatje

Naast een aangescherpte tone of voice, een nieuw kleurenpalet, geüpdatete kernwaarden en een nieuw logo werd gevraagd een aantal huisstijldragers te maken zodat interne vormgevers een goed beeld zouden hebben van de geüpdatete huisstijl en hoe deze het beste toegepast zou kunnen worden. Alle tekstuele én visuele handvatten zijn gebundeld in een brandmanual zodat alle beschikbare middelen optimaal benut kunnen worden.

Neem contact met me op

Ik ben altijd in voor een goed gesprek. Of het nu is voor jouw nieuwe idee, of om gewoon even te kletsen.